[gtranslate]

Persbericht: Klanten die twijfelen kopen niet

Houten, 27 november 2020 – Klanten die twijfelen kopen niet stelt het functioneren van e-commerce aan de kaak. Het nieuwe boek van Marja Silvertant en Simon van Duivenvoorde (Aiden) betoogt waarom e-commerce eigenlijk al sinds de oprichting van Amazon (1995) kapot is. Ondanks soms spectaculair stijgende omzetten zijn er relatief toch maar weinigen die er écht geld mee verdienen.

En meer dan ooit zagen consumenten en verkopers zich dit jaar geconfronteerd met de beperkingen van online shoppen. Klanten die twijfelen kopen niet geeft aan hoe we deze beperkingen kunnen weghalen en e-commerce beter kunnen maken. Het boek had niet op een beter moment kunnen verschijnen.

Al willen jubelende omzetcijfers ons anders doen geloven: e-commerce zoals we het nu kennen, werkt niet. De reden?  In de afgelopen 25 jaar hebben we weliswaar de producten uit de winkel online gebracht, maar niet het personeel dat de klanten helpt. Dus dwalen consumenten doelloos door de digitale pakhuizen op zoek naar hun naald in de hooiberg. Voor veel online aanbieders is dit gezien de groei van e-commerce een gemiste kans.

Must-read

Klanten die twijfelen kopen niet biedt een interessante kijk op hoe een paradigma waarop miljarden omzet gebaseerd is, de facto een onjuist paradigma is. Eigenlijk schokkend,’ meent Victor Terpstra, chief commercial officer bij Osudio. ‘Het boek zet je écht aan het denken over hoe het e-commerce spel al jaren wordt gespeeld. En hoe dit beter kan,’ vindt Patrick Kerssemakers, oprichter van FonQ. Ook e-commerce experts van Nespresso, Philips en Thuiswinkel.org onderschrijven de boodschap van het nieuwe boek, dat Ken Fontijn – chief digital officer, ex-Zalando en Coolblue – een must-read noemt voor iedereen binnen e-commerce.

Advies ontbreekt

Klanten die twijfelen kopen niet toont aan dat ‘advies’ het ontbrekende puzzelstukje in het e-commerce landschap is. De theorie én de praktijk komen aan bod. Zes vooraanstaande Nederlandse merken delen hun lessen, en een praktisch stappenplan maakt het makkelijk om direct te starten met guided selling. Want één ding maken de schrijvers bovenal duidelijk: er is werk aan de winkel.

 

‘Dit is niet zomaar een praktisch boek met tips voor webshops – het zet je écht aan het denken over hoe het e-commerce spel al jaren wordt gespeeld. En hoe dit beter kan.’

Patrick Kerssemakers, oprichter FonQ

 

marja silvertantOver de auteurs

Marja Silvertant en Simon van Duivenvoorde kopen regelmatig dingen online. Dat maakt hen uitermate geschikt om een boek  te schrijven over de gebreken van e-commerce. Overigens vormen zij ook samen de directie van Aiden, een software-as-a-service bedrijf dat het makkelijker maakt voor webshops om hun klanten online te begeleiden bij een aankoop. Wat Marja, Simon en Aiden drijft, is één simpele vraag: stel dat we e-commerce vandaag opnieuw zouden uitvinden, hoe zouden webshops er dan uit kunnen zien?Simon Duivenvoorde

 

Tags :

Delen:

Meer nieuws