Cart 0
bunq, de nieuwe IT bank van Ali Niknam Continue reading...

Voor het eerst in tien jaar een nieuwe bank?

Het Financieele Dagblad van woensdag 30 september 2015  heeft de primeur: met bunq heeft de financiële sector er een nieuwe speler bij. Hoe nieuw, dat is de sector gezien de eerste reacties nog niet geheel duidelijk… Beginnend met de essentie: banken zijn financiële dienstverleners. Maar hoewel banken dienstverleners heten te zijn, is hun verdienmodel gebaseerd op het verdienen van geld met geld. In essentie zijn het dus geen dienstverleners, maar geldhandelaren. Sinds de financiële crisis…

Continue reading
Continue reading...

Oh Nee, ik ben een FTE! is officieel gelanceerd!

Oh Nee, ik ben een FTE! is officieel gelanceerd. Met lichte tegenzin stond David Hulsenboom in het middelpunt der belangstelling. Locatie was het Achmea Congrescentrum te Zeist. Ook op het podium: Angelique de Vogel, General Manager Sales Support Organisatie KPN Zakelijke Markt. Mirelle van Gemert-Engelbert, Senior Manager Schade & Inkomen Interpolis Achmea. Arjan Groenewegen, Directeur Solution Sales KPN. Een hoogtepunt was ‘De grote FTE Quiz’. Elske Verbraak presenteerde de middag.  

Continue reading
Continue reading...

Imtech: The Meaning of Life

‘Oh shit! It’s Mr. Creosote!’ zegt een van de aquariumvissen als de man binnenkomt. De Maître d’, John Cleese, begroet de zwaarlijvige restaurantbezoeker: ‘Ah, good afternoon, sir; and how are we today?’ ‘Better.’ ‘Better?’ ‘Better get a bucket, I’m gonna throw up.’ Maître d’ leest het menu voor. Mr. Creosote bestelt: moules marinières, pâté de foie gras, kaviaar, hazenpeper met een saus van truffels, bacon, Grand Marnier, anchovis en room… Mr. Creosote vreet en kotst…

Continue reading
Continue reading...

David Hulsenboom in de Boekenkrant

Oh NÉÉ, ik ben een FTE! laat zien dat resultaatgerichtheid en rendementsdenken organisaties hebben uitgehold. David Hulsenboom schreef het boek samen met Siebe Huizinga, voormalig hoofdredacteur van de Boekenkrant. We spraken met Huizinga over de belangrijkste asset van elke organisatie: de mens. Klik en lees. BK juli 2015 27 Door Anouk Abels  

Continue reading