5 redenen waarom bunq een fundamenteel ander soort bank is 28 oktober 2016 – Posted in: Social media – Tags: , , , , , , , , ,

bunq in media‘Is bunq dan een echte bank,’ hoor ik vragen. Of: ‘Ja, maar dat kan ik ook bij ING.’ Sinds mijn boek ‘Breken met banken’ verscheen, probeer ik uit te leggen wat bunq zo anders maakt. Waarom ze veel meer is dan de ‘WhatsApp voor betalingen’. En eindelijk begin ik het zelf ook te snappen…

FM.nl (Financieel Management) heeft een keigoed artikel over bunq – al zeg ik het zelf.

Het kan lastig zijn: iets volkomen nieuws uitleggen en vergelijken. Zodra ik bunq een bank noem, denkt je brein misschien aan ABN AMRO, ING of Rabobank. En noem ik het een betaalapp, dan vergelijk je het onmiddellijk met een bestaande dienst. Banken en hun apps zijn sowieso niet gemakkelijk uit elkaar te houden. Ze denken hetzelfde over geld en kopiëren onderling vrijwel alles. Zelfs, zo lijkt het, elkaars rare namen. ABN speelt Tikkie, Rabo heeft GRPPY en ING doet Twyp. Onderscheid is er wel in marketing, maar zegt dat nu echt wie of wat en waarom ze zijn? ING kan bijvoorbeeld wel claimen dat het de mobielste bank van Nederland is, dat maakt het nog niet echt zo.

Het hele verhaal lees je bij Financieel Management.